Пожалуйста войдите или зарегистрируйтесь.


Войти
Расширенный поиск  
Страниц: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 102   Вниз

Автор Тема: Размышления иеромонаха Дионисия  (Прочитано 94476 раз)

0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
Отец Дионисий, как понять, что я осудил человека? Что такое осуждение по сути? Просто негативное отношение к кому-либо или что-то иное?

Думаю, осуждение есть утверждение в ложном (противном Богу) мнении.

Каждое такое утверждение поставляет нас вне Бога.

Например:

быт2:16 И заповеда Господь Бог адаму, глаголя: от всякаго древа, еже в раи, снедию снеси:
быт2:17 от древа же, еже разумети доброе и лукавое, не снесте от него: а в оньже аще день снесте от него, смертию умрете.


и

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.

**

Записан
Богу нашему слава. Аминь.

Ксана

  • Учетная запись удалена пользователем
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 12 104
  • Вероисповедание:
    православная христианка
Думаю, осуждение есть утверждение в ложном (противном Богу) мнении.

Каждое такое утверждение поставляет нас вне Бога.

Например:

быт2:16 И заповеда Господь Бог адаму, глаголя: от всякаго древа, еже в раи, снедию снеси:
быт2:17 от древа же, еже разумети доброе и лукавое, не снесте от него: а в оньже аще день снесте от него, смертию умрете.


и

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.

**

Думаю что мнение "И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети",- не было ложным. Ложным было мнение что Бог обманул Еву, а змий говорит правду - "не умрёшь". Опять вопрос несвоевременности вкушения от доброго древа, но в данный момент запретного для вкушения людям по всегда благой воле Бога.

Для меня осуждать другого значит себя ставить выше, себя оправдывать. Вор не будет осуждать вора за воровство и видящий множество своих грехов, недостатков, не будет осуждать другого за то что другой являет грехи и недостатки. Может, ложное мнение тут - "я не такой как он, а лучше, я так не делаю, а он, такой-сякой, вот так и так делает, говорит, думает..." Получается что ложное мнение "я такие дурные дела не делаю".

"Осуждение", вероятно стоит толковать как суд обвиняющий согласно своему собственному ложному мнению. Но и суд "расхваливающий" может быть ложным мнением. Господь сказал не "не осуждай", а "не суди". Мне кажется тут принципиальная разница. Не суди ни кто хорош ни кто плох. Предоставь суд Богу. В то же время - каким судом судим, таким и сами будем судимы... Вероятно тут надо пройти по узкой дороге между "оправдывать" и "хвалить", а также чтобы не выносить по внешним добрым делам свой суд о добром внутреннем устроении человека. Фарисеев многие хвалили, а Господь назвал их гробами снаружи красиво расписанными... В то же время отцы порой именно хвалили доброе устроение другого. Не знаю где тут грань. Может отцы просто имели духовное видение и им позволено было это, а нам от этого стоит воздерживаться?
Записан
Евангельская Любовь не осуждает брата за отсутствие у него оной, но покрывает собою недуг этого брата

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
мф.26.1-16. Ведение Живого Бога

мф26:1 И бысть, егда сконча Иисус вся словеса сия, рече учеником своим:
мф26:2 весте, яко по двою дню пасха будет, и Сын Человеческий предан будет на пропятие.
мф26:3 Тогда собрашася архиерее и книжницы и старцы людстии во двор архиереов, глаголемаго каиафы,
мф26:4 и совещаша, да Иисуса лестию имут и убиют:
мф26:5 глаголаху же: но не в праздник, да не молва будет в людех.
мф26:6 Иисусу же бывшу в вифании, в дому симона прокаженнаго,
мф26:7 приступи к нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу его возлежаща.
мф26:8 Видевше же ученицы его негодоваша, глаголюще: чесо ради гибель сия (бысть)?
мф26:9 можаше бо сие миро продано быти на мнозе и датися нищым.
мф26:10 Разумев же Иисус рече им: что труждаете жену? дело бо добро содела о мне:
мф26:11 всегда бо нищыя имате с собою, мене же не всегда имате:
мф26:12 возлиявши бо сия миро сие на тело мое, на погребение мя сотвори:
мф26:13 аминь глаголю вам: идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется и еже сотвори сия, в память ея.
мф26:14 Тогда шед един от обоюнадесяте, глаголемый иуда искариотский, ко архиереом,
мф26:15 рече: что ми хощете дати, и аз вам предам его? Они же поставиша ему тридесять сребреник:
мф26:16 и оттоле искаше удобна времене, да его предаст.


*

Каиафа (толкователь, исследователь)

*

Христианину прилично возрастать в ведении (деятельном познании) Христа.

В этом изменении меняется мнение христианина о Боге и о божественных вещах.

*

Если называющий себя христианином занят не возрастанием в ведении, а чем-то другим, например, управлением церковью (архиереи), владением знанием (книжники) или уважением людей (старцы), то ему бывает важна неизменность понимания божественных вещей.

То есть, ему важно как бы пригвоздить Живого Бога к своим представлениям о Нем.

Желательно навсегда.

Собирательным образом таких людей евангелие показывает  Иуду Искариота, который обменял Живого Бога на слова (тридесять сребреник).

**
« Последнее редактирование: 24.07.2018, 07:33:49 от иеромонах Дионисий »
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW

мф.26.6-13. Ведение, как делание добродетели

мф26:6 Иисусу же бывшу в вифании, в дому симона прокаженнаго,
мф26:7 приступи к нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу его возлежаща.
мф26:8 Видевше же ученицы его негодоваша, глаголюще: чесо ради гибель сия (бысть)?
мф26:9 можаше бо сие миро продано быти на мнозе и датися нищым.
мф26:10 Разумев же Иисус рече им: что труждаете жену? дело бо добро содела о мне:
мф26:11 всегда бо нищыя имате с собою, мене же не всегда имате:
мф26:12 возлиявши бо сия миро сие на тело мое, на погребение мя сотвори:
мф26:13 аминь глаголю вам: идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется и еже сотвори сия, в память ея.


*

Чтобы научиться ведению, следует нудить себя (в вифании) подражать Христу в добродетели (приступи к нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу его возлежаща), хотя бы мы были и грешниками (в дому симона прокаженного).

Подражать Христу в добродетели не в чем-то частном, но в целом (возливаше на главу его).

Такое делание обязательно для всех христиан (идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется и еже сотвори сия, в память ея).

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

Евгений Филатов

  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 10 783
  • Вероисповедание:
    Православие Московская Патриархия
  • "Терпением вашим стяжите души ваши." (Лк.21:19).
    • WWW
     Не могу знать точно, но хочу поделиться мыслями о том, как именно Господь избавляет человека от гордости. Сперва человек подвизается ради обретения смирения перед высшими себя с болью, со скорбью, с нежеланием уступить. Постепенно умещая своё раздувшееся эго до маленького размера и при этом обязательно пребывая в терпении, избегая ропота. А потом в какой-то момент Господь, видя труды человека, Сам исторгает жало гордыни из сердца. Так что в смиряющих обстоятельствах человек уже не ощущает горечь обиды от обычных нападок со стороны людей.
Записан
Не хотеть молиться – значит не хотеть быть с Богом. Блаженный Августин
Умно-сердечная молитва, делание Иисусовой молитвы. Что это? Аскетика

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
Быт.3.6-24. Сладость и скорбь

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.
быт3:7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания.
быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.
быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси?
быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся.
быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси?
быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох.
быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.
быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего:
быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту.
быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет.
быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего:
быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную:
быт3:19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши.

быт3:20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих.
быт3:21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их.
быт3:22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век.
быт3:23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть.
быт3:24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.


*

С какой целью Бог сотворил сладость и скорбь?

Думаю, для того, чтобы человек мог различать праведное и неправедное.

Пока человек праведен, то пребывает в раю сладости, если грешник, то в скорби изгнания из рая.

То есть, сладость и скорбь можно рассматривать как знамения праведности или неправедности наших дел.

*
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
Все люди изгнаны из рая сладости и пребывают в скорбях.

Можно спастись терпением скорбей?

Думаю, спасительно не просто терпение, но терпение ради Бога.

Например, когда мы нудим себя пребывать в божественных повелениях, хотя наше падшее естество всей своей силой устремляет нас ко греху.

*

Христианину прилично устраивать свою душу в образ Церкви, в основание которой положен Симон Петр.

мф16:17 И отвещав Иисус рече ему: блажен еси, симоне, вар иона, яко плоть и кровь не яви тебе, но Отец мой, иже на небесех:
мф16:18 и аз же тебе глаголю, яко ты еси петр, и на сем камени созижду церковь мою, и врата адова не одолеют ей:
мф16:19 и дам ти ключи Царства небеснаго: и еже аще свяжеши на земли, будет связано на небесех: и еже аще разрешиши на земли, будет разрешено на небесех.



Когда родился первый Симеон (Симон), то его мать (Лия) сказала: «Услыша мя Бог, яко ненавидима есть»

Потому, будем терпеливо (твердо, подобно камню, петр = камень) нудить себя делать должное, хотя и не желаем.

Если мы так делаем, то любим Бога.

Бог услышит наше делание и спасет нас.


ин14:23 Отвеща Иисус и рече ему: аще кто любит мя, слово мое соблюдет: и Отец мой возлюбит его, и к нему приидема и обитель у него сотворима:
ин14:24 не любяй мя словес моих не соблюдает: и слово, еже слышасте, несть мое, но пославшаго мя Отца.


**
« Последнее редактирование: 03.08.2018, 07:52:56 от иеромонах Дионисий »
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

Ксана

  • Учетная запись удалена пользователем
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 12 104
  • Вероисповедание:
    православная христианка
Быт.3.6-24. Сладость и скорбь

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.
быт3:7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания.
быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.
быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси?
быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся.
быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси?
быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох.
быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.
быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего:
быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту.
быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет.
быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего:
быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную:
быт3:19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши.

быт3:20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих.
быт3:21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их.
быт3:22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век.
быт3:23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть.
быт3:24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.


*

С какой целью Бог сотворил сладость и скорбь?

Думаю, для того, чтобы человек мог различать праведное и неправедное.

Пока человек праведен, то пребывает в раю сладости, если грешник, то в скорби изгнания из рая.

То есть, сладость и скорбь можно рассматривать как знамения праведности или неправедности наших дел.

*

Бог скорби не сотворил... как и смерти. Смерть вошла в мир из-за согрешения Адама, как и скорбь. Бог сотворил мир и было в нём всё только хорошо весьма.

В падшем мире скорбь может быть о погибающих людях, о неправедности людей, в том числе и своей. Скорбь бывает спасительная а бывает не спасительная и вредная.
« Последнее редактирование: 06.08.2018, 16:59:22 от Ксана »
Записан
Евангельская Любовь не осуждает брата за отсутствие у него оной, но покрывает собою недуг этого брата

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
Быт.10.21-22. Разумное делание

быт10:21 И симу родися и тому, отцу всех сынов еверовых, брату иафефа старейшаго.
быт10:22 Сынове симовы: елам и ассур, и арфаксад и луд, и арам и каинан.


*

Человек странствует (евер) в обстоятельствах своей жизни и дает имена (сим) встречающемуся.

Плоды странствий сначала непременно должны быть разумны (сим) и только потом духовны (иафет).

*

Имя обычно указывает на смысл (силу) вещи (елам = сильное, укрепленное место).

В описании божественных вещей (Писании) наименование смысла (силы) часто заменяет саму вещь (ассур = чернота).

То есть, имена указывают не только на различие вещей, но более на различие сил, указываемых именами (арфаксад = предел халдеев).

Например, имена Симон Петр и Андрей указывают не только на исторических лиц, в данном случае апостолов от двенадцати, но и на способности «твердо слышать Бога» (симон петр) и «быть сильным в своей полноте» (андрей = муж сильный).

Различение сил позволяет выбирать и вкушать «красное в видение и доброе в снедь», возрастая, таким образом, в добродетели (луд) и переселяясь в небесную жизнь (арам = высокая страна).

Действуя вышеуказанным образом приобретаем (каинан) божественные блага и в них Бога.

**
« Последнее редактирование: 17.08.2018, 05:15:38 от иеромонах Дионисий »
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW

1 Цар.1.1-2. Два смирения


1 Был один человек из Рамафаим-Цофима, с горы Ефремовой, имя ему Елкана, сын Иерохама, сына Илия, сына Тоху, сына Цуфа, — Ефрафянин;

2 у него были две жены: имя одной Анна, а имя другой Феннана; у Феннаны были дети, у Анны же не было детей.

(синод)

*

Ефрем (возвыси мя Бог в земле смирения моего)

Рамафаим Цофим (две высоты)

*

Цуф (тростник)

Тоху (подвластный)

Илия (мой Бог — моя крепость)

Иерохам (кто обрел милость Божию)

Елкана (кого Бог приобрел)

*

Многие затрудняются в понимании смирения.

Думаю потому, что не различают смирение перед обстоятельствами жизни и смирение перед Богом.

Если подвижник научится их различать (Рамафаим Цофим = две высоты) и праведно вкушать от обоих, то усвоит этим себя Богу.

*

Подобно тому, как тростник гнется под дыханием ветра, но остается неповрежденным, так подвижник должен терпеливо переносить обстоятельства жизни (цуф = тростник), не уклоняясь от них, но непременно сохраняя при этом божественные повеления (тоху = подвластный).

Пребывающий в таком двойном смирении приобретает упование на Бога (илия) и действенную помощь от Него (иерохам = «кто обрел милость Божию»).

Божественное действие усваивает человека Богу (елкана = «кого Бог приобрел»).

**
« Последнее редактирование: 17.08.2018, 08:12:04 от иеромонах Дионисий »
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
1ц.1.3. Знание и любовь

1ц1:3 И восхождаше человек от дне до дне из града своего армафема покланятися и жрети Господу Богу саваофу в силом. И тамо бе илий и два сына его офни и финеес, жерцы Господни.

*

Силом (мир, спокойствие)

Илий (для кого Бог есть Он).  Он (свет, солнце)

Офни (сжатая рука, горсть; кулачный боец)

Финеес (медная уста; уста оракула; изречение)

*

По слову апостола: «Любовь назидает, а знание надмевает»

*

Первосвященник Илий, думаю, есть образ подвижника, который полагает Бога только источником света.

Такой «служитель» не заботится об устроения своей жизни (дома), а потому бывает нечестив и в жизни (офни) и во мнениях (финеес).


1ц2:12 Сынове же илии жерца (быша) сынове погибелнии, не ведуще Господа,
1ц2:13 ни оправдания жреческа пред людьми всеми жрущими. И прихождаше отрок жреческ, егда варятся мяса, и удица трезубна в руку его,
1ц2:14 и влагаше ю в коноб великий, или в медяный сосуд, или горнец, и все еже вонзеся на удицу, взимаше е себе жрец: и тако творяху всему израилеви приходящему пожрети Господеви в силоме.
1ц2:15 И прежде каждения тука, прихождаше отрок жреческ и глаголаше мужеви жрущему: даждь мяса испещи жерцу, и не возму от тебе мяса варенаго от коноба.
1ц2:16 И глаголаше муж жряй: да покадится первее тук, якоже подобает, и тогда возмеши себе от всех, еже хощет душа твоя. И рече: ни, ныне даждь: аще же не даси, возму силою.
1ц2:17 И бе пред Господем грех отроков велий зело, яко отметаху жертву Господню.



Когда ему говорят о таком его нечестии, то он нерадит об исправлении, оставляя Все труды Богу.


1ц3:10 И прииде Господь и ста и воззва его якоже первое и второе: самуиле, самуиле. И рече самуил: глаголи (Господи), яко слышит раб твой.
1ц3:11 И рече Господь к самуилу: се, аз творю глаголы моя во израили, яко всякому слышащему сия пошумит во обоих ушесех его:
1ц3:12 в день той воздвигну на илиа вся, елика глаголах на дом его: начну и скончаю:
1ц3:13 и возвестих ему, яко отмщу аз на доме его до века в неправдах сынов его, о нихже ведяше, яко злословиста Бога сынове его, и не наказа их:
1ц3:14 и сего ради кляхся дому илиину, яко не очистится неправда дому илиина в кадилах и жертвах его до века.
1ц3:15 И спа самуил до утра, и утренева заутра, и отверзе двери храма Господня. Самуил же убояся поведати видения илию.
1ц3:16 И рече илий к самуилу: самуиле чадо. И рече: се, аз.
1ц3:17 И рече (илий): что глаголгол глаголанный к тебе? не скрый убо от мене: сия да сотворит тебе Бог и сия да приложит, аще утаиши от мене слово от всех словес глаголанных к тебе во ушеса твоя.
1ц3:18 И поведа самуил илию вся словеса, и не утаи от него (ни единаго глагола). И рече илий: Господь сам, еже благо пред ним, да сотворит.



Спасение бывает не одной благодатью, но совместным действием (синергией) Бога и человека.

Не будем подражать бездействию Илии, но потщимся очистить себя от всякой неправды.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
мф.11.20-24. Проповедь и покаяние

мф11:20 Тогда начат Иисус поношати градовом, в нихже быша множайшыя силы его, зане не покаяшася:
мф11:21 горе тебе, хоразине, горе тебе, вифсаидо: яко аще в тире и сидоне быша силы были бывшыя в вас, древле убо во вретищи и пепеле покаялися быша:
мф11:22 обаче глаголю вам тиру и сидону отраднее будет в день судный, неже вам.
мф11:23 И ты, капернауме, иже до небес вознесыйся, до ада снидеши: зане аще в содомех быша силы были бывшыя в тебе, пребыли убо быша до днешняго дне:
мф11:24 обаче глаголю вам, яко земли содомстей отраднее будет в день судный, неже тебе.


*

Вифсаида (дом рыбной ловли)

Капернаум (село наума или село утешения)

Хоразин (город в галилее недалеко от Вифсаиды и Капернаума)

*

Господь являет свои силы в проповеди (вифсаида) и в бывающем в ней утешении (капернаум), или в близком к этому (хоразин).

Являет не ради собственно проповеди или собственно утешения, но ради покаяния участников проповеди.

Хорошо не забывать об этом.

И проповедующим и проповедуемым.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
мф.12.7-16. Уклонись от зла и сотвори благо

мф12:7 аще ли бысте ведали, что есть: милости хощу, а не жертвы, николиже убо бысте осуждали неповинных:
мф12:8 господь бо есть и субботы Сын Человеческий.
мф12:9 И прешед оттуду, прииде на сонмище их.
мф12:10 И се, человек бе ту, руку имый суху. И вопросиша его, глаголюще: аще достоит в субботы целити? да на него возглаголют.
мф12:11 Он же рече им: кто есть от вас человек, иже имать овча едино, и аще впадет сие в субботы в яму, не имет ли е и измет?
мф12:12 кольми убо лучши есть человек овчате? темже достоит в субботы добро творити.
мф12:13 Тогда глагола человеку: простри руку твою. И простре: и утвердися цела яко другая.
мф12:14 Фарисее же шедше совет сотвориша на него, како его погубят. Иисус же разумев отиде оттуду.
мф12:15 И по нем идоша народи мнози, и изцели их всех:
мф12:16 и запрети им, да не яве его творят:


*

Бывает, что у подвижника что-то не получается в подвижничестве. У него «сухая рука»

Что делать?

Думаю, следует уклониться от злых дел (суббота) и начать делать добрые.

Всех, кто так поступает, исцелил Господь Иисус (по нем идоша народи мнози, и изцели их всех).

*

Творить добро следует осторожно, соразмеряя свои действия с немощью окружающих, то есть, милостиво.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
Быт.3.1-4.24. Грехопадение и страсти

(1)

быт3:1 Змий же бе мудрейший всех зверей сущих на земли, ихже сотвори Господь Бог. И рече змий жене: что яко рече Бог: да не ясте от всякаго древа райскаго?
быт3:2 И рече жена змию: от всякаго древа райскаго ясти будем:
быт3:3 от плода же древа, еже есть посреде рая, рече Бог, да не ясте от него, ниже прикоснетеся ему, да не умрете.
быт3:4 И рече змий жене: не смертию умрете:
быт3:5 ведяше бо Бог, яко в оньже аще день снесте от него, отверзутся очи ваши, и будете яко бози, ведяще доброе и лукавое.
быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.


*

Смысл жизни определяется ее целью.

До грехопадения целью человека является соблюдение божественной заповеди, а после — собственное возрастание в чувстве (яко угодно очима видети) и разуме (и красно есть, еже разумети).

Змий убедил человека послужить не Богу, но самому себе.

Если человек все делает для себя, то его обычно называют эгоистом.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(2)

быт3:6 И виде жена, яко добро древо в снедь и яко угодно очима видети и красно есть, еже разумети: и вземши от плода его яде, и даде мужу своему с собою, и ядоста.
быт3:7 И отверзошася очи обема, и разумеша, яко нази беша: и сшиста листвие смоковное, и сотвориста себе препоясания.


*

После грехопадения человеку стало важно, как он выглядит (разумеша, яко нази беша) во мнении других людей.

Такую зависимость (страсть) называют тщеславием.

Тщеславный человек старается внешне выглядеть так, как считается приличным в обществе (сшиста листвие смоковное).

Тщеславный человек лжет самим естеством. Внутри он бывает один, а во вне — другой.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(3)

быт3:8 И услышаста глас Господа Бога ходяща в раи по полудни: и скрыстася адам же и жена его от лица Господа Бога посреде древа райскаго.

*

Тщеславный человек боится посрамления, потому скрывается от обличения (от лица Господа Бога).

Хочет скрыться от обличения, а скрывается от божественного света.

В результате бывает грешным не отчасти, но в целом (посреде древа райского), то есть, в духе.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(4)

быт3:9 И призва Господь Бог адама и рече ему: адаме, где еси?
быт3:10 И рече ему: глас слышах тебе ходяща в раи, и убояхся, яко наг есмь, и скрыхся.
быт3:11 И рече ему Бог: кто возвести тебе, яко наг еси, аще не бы от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси?
быт3:12 И рече адам: жена, юже дал еси со мною, та ми даде от древа, и ядох.
быт3:13 И рече Господь Бог жене: что сие сотворила еси? И рече жена: змий прельсти мя, и ядох.


*

Нельзя сказать, что человек не сознает совершенного греха, но объемлющее его тщеславие не позволяет ему исповедать свою вину.

Потому называет виновником другого, адам — Бога, а жена — змия.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(5)

быт3:14 И рече Господь Бог змию: яко сотворил еси сие, проклят ты от всех скотов и от всех зверей земных: на персех твоих и чреве ходити будеши, и землю снеси вся дни живота твоего:
быт3:15 И вражду положу между тобою и между женою, и между семенем твоим и между семенем тоя: той твою блюсти будет главу, и ты блюсти будеши его пяту.
быт3:16 И жене рече: умножая умножу печали твоя и воздыхания твоя: в болезнех родиши чада, и к мужу твоему обращение твое, и той тобою обладати будет.
быт3:17 И адаму рече: яко послушал еси гласа жены твоея и ял еси от древа, егоже заповедах тебе сего единаго не ясти, от него ял еси: проклята земля в делех твоих, в печалех снеси тую вся дни живота твоего:
быт3:18 терния и волчцы возрастит тебе, и снеси траву селную:
быт3:19 в поте лица твоего снеси хлеб твой, дондеже возвратишися в землю, от неяже взят еси: яко земля еси, и в землю отидеши.
быт3:20 И нарече адам имя жене своей жизнь, яко та мати всех живущих.
быт3:21 И сотвори Господь Бог адаму и жене его ризы кожаны, и облече их.
быт3:22 И рече Бог: се, адам бысть яко един от нас, еже разумети доброе и лукавое: и ныне да не когда прострет руку свою и возмет от древа жизни и снест, и жив будет во век.
быт3:23 И изгна его Господь Бог из рая сладости делати землю, от неяже взят бысть.
быт3:24 И изрину адама, и всели его прямо рая сладости: и пристави херувима, и пламенное оружие обращаемое, хранити путь древа жизни.


*

Человек, не просвещаемый светом божественного Лица, не способен покаяться, а потому вместо света божественного Лица получает свет телесной жизни — облекается в «кожаные одежды»

Телесная жизнь назначена обличать  (греховные) дела  человека.

Печалью, горечью и скорбью.

Пока живем в земле непослушания.

Прекратит обличать, когда вернемся в землю послушания.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(6)

быт4:1 Адам же позна еву жену свою, и заченши роди каина и рече: стяжах человека Богом.
быт4:2 И приложи родити брата его, авеля. И бысть авель пастырь овец, каин же бе делаяй землю.
быт4:3 И бысть по днех, принесе каин от плодов земли жертву Богу:
быт4:4 и авель принесе и той от первородных овец своих и от туков их. И призре Бог на авеля и на дары его:
быт4:5 на каина же и на жертвы его не внят. И опечалися каин зело, и испаде лице его.
быт4:6 И рече Господь Бог каину: вскую прискорбен был еси? и вскую испаде лице твое?
быт4:7 Еда аще право принесл еси, право же не разделил еси, не согрешил ли еси? умолкни: к тебе обращение его, и ты тем обладаеши.
быт4:8 И рече каин ко авелю брату своему: пойдем на поле. И бысть внегда быти им на поли, воста каин на авеля брата своего и уби его.
быт4:9 И рече Господь Бог ко каину: где есть авель брат твой? И рече: не вем: еда страж брату моему есмь аз?
быт4:10 И рече Господь: что сотворил еси сие? глас крове брата твоего вопиет ко мне от земли:
быт4:11 и ныне проклят ты на земли, яже разверзе уста своя прияти кровь брата твоего от руки твоея:
быт4:12 егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе: стеня и трясыйся будеши на земли.
быт4:13 И рече каин ко Господу Богу: вящшая вина моя, еже оставитися ми:
быт4:14 аще изгониши мя днесь от лица земли, и от лица твоего скрыюся, и буду стеня и трясыйся на земли, и будет, всяк обретаяй мя убиет мя.
быт4:15 И рече ему Господь Бог: не тако: всяк убивый каина седмижды отмстится. И положи Господь Бог знамение на каине, еже не убити его всякому обретающему его.


*

Телесная жизнь предназначена обличать человека в грехе, но приобретение телесного (каин) бывает в ней первым и главным и быстро становится единственным (воста каин на авеля брата своего и уби его).

Думаю потому, что тщеславие необходимо порождает зависть.

Жизнь не ради праведности (авель), но ради приобретения (каин), не дает человеку понимания смысла (телесных) вещей (егда делаеши землю, и не приложит силы своея дати тебе).

Потому он бывает всем недоволен, всего и всех боится (стеня и трясыйся будеши на земли).

Боится всех, в том числе, и Бога.

Боится Бога не благодатным страхом послушания, но губительным страхом неведения.

**
Записан
Богу нашему слава. Аминь.

иеромонах Дионисий

  • Священник
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 2 549
  • Вероисповедание:
    Православный христианин
  • В Дмитриевском храме
    • WWW
(7)

быт4:16 И изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему.
быт4:17 И позна каин жену свою, и заченши роди еноха. И бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох.
быт4:18 Родися же еноху гаидад: и гаидад роди малелеила: и малелеил роди мафусала: мафусал же роди ламеха.
быт4:19 И взя себе ламех две жены: имя единей ада и имя вторей селла.
быт4:20 И роди ада иовила: сей бяше отец жнвущих в селениих скотопитателей.
быт4:21 И имя брату его иувал: сей бяше показавый певницу и гусли.
быт4:22 Селла же и тая роди фовела: сей бяше млатобиец, ковачь меди и железа: сестра же фовелова ноема.
быт4:23 рече же ламех своим женам: ада и селла, услышите глас мой, жены ламеховы, внушите моя словеса: яко мужа убих в язву мне и юношу в струп мне:
быт4:24 яко седмицею отмстися от каина, от ламеха же седмьдесят седмицею.


*

Человек, не понимающий смысла происходящего с ним живет без божественного просвещения (изыде каин от лица Божия и вселися в землю наид, прямо едему).

Не ведает Бога и устраивает себя (утверждает) в этом неведении (бе зиждяй град, и именова град во имя сына своего енох).

Устраивает, убивая в себе всякое божественное совершенство (яко мужа убих в язву мне) и подвижничество ради него (и юношу в струп мне).

**
« Последнее редактирование: 04.09.2018, 07:15:32 от иеромонах Дионисий »
Записан
Богу нашему слава. Аминь.
Страниц: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 102   Вверх
 

Страница сгенерирована за 0.286 секунд. Запросов: 19.



Рейтинг@Mail.ru

Поддержка сайта - Кинетика